Samtal 8

Samtal:

(Argt)Ja! Kan ni göra något åt brandlarmet. Det står och tjuter.
Okej, piper det till eller tjuter det konstant?
Näe, det piper då och då, har gjort så sen jag flyttade in, men nu tjuter det!
Okej, ditt namn? Telefon till dig?
XXXXXXXX

Och så behöver jag ditt lägenhetsnummer.
VARFÖR DÅ?!
För att vi har specifikt blivit tillsagda att ta det på just denna adress.
VARFÖR? Det låter ju som att man är misstänkt för något!!
Nej, vi tar alltid lägenhetsnummer, men på denna adress har vi fått specifika instruktioner inskrivna... Sen har du ju faktiskt redan sagt ditt namn...
Ah, fan! Bra tänkt!

Ohhh... I'm so clever! xD

Kommentarer
Postat av: pubes

sv: ja en sjujävla facerape då! ;)



men om den bara piper är väl batteriet slut?

2010-09-07 @ 07:44:20
URL: http://pubes.blogg.se/
Postat av: envanligarbetsdag

Haha! Indeed!



Jodå, det stämmer att batteriet är slut, i alla fall när det gäller inuti ens lägenhet. I sådana här fall så får vi inte be hyresgästen att själva byta batteriet då det kan vara något annat fel/någon annan typ av brandvarnare. Då skickar vi dit någon kunnig istället. =)

2010-09-23 @ 14:21:19
URL: http://envanligarbetsdag.blogg.se/
Postat av: pubes

sv: nej jag tror det är vanligt bland tjejer att INTE klaga på frisören även fast dom blev jättemissnöjda. det är första gången jag själv gör det och det tog emot innan jag faktiskt ringde! haha

2010-09-23 @ 14:41:09
URL: http://pubes.blogg.se/
Postat av: AKP

Va kul att du hittade min sida =)

hmm, jag undrar om det är ganska långt tillbaka i tiden då?? Isåfall är det Aftonbladets viktklubb du menar skulle jag tro =) http://viktklubb.aftonbladet.se/cm/2.10/2.112



Ha en fin kväll! =)

2010-09-23 @ 21:22:09
URL: http://akp.blogg.se/
Postat av: AKP

Självkänsla och självförtroende saknade jag TOTALT också för bara 9 månader sen. Det handlade mest om att jag levde i något som gjorde att jag inte kunde vara mig själv till 100%, kunde inte göra vad jag ville och då blev jag sen mer och mer rädd att göra saker. Till sist vågade jag knappt gå och handla :/

Nu gör jag BARA sånt jag mår bra av och omger mig bara med människor jag mår bra av!

A och O är BRA kost, en rejäl frukost i form av gröt och en hårdmacka med nyttigt pålägg. INTE massa sylt på gröten utan istället kanske lite frukt och nötter osv. Men du, bli medlem på viktklubb först och främst så kan du själv börja skriva ner vad du äter osv. Jättebra för att få koll! Själv gjorde jag en kickstart med att leva på bara 4 modifast-shakes/dag, detta gjorde att jag rasade i vikt och såg att det verkligen kunde hända saker om man bara höll nere kaloriintaget. Idag äter jag nyttigt och tränar nästan varje dag. Förr har jag precis som du aldrig kunnat fortsätta med träningen, men nu är det min drog. Något jag inte kan leva utan!! Jag började med att ta tid när jag sprang/gick/joggade och utmanade hela tiden mig själv med att förbättra mina tider =) BRA musik med massa dunkadunka och fart i öronen gjorde susen =)) Det är mycket viktigt att du försöker äta fem mål/dag, hålla nere på kolhydraterna och istället försöka få i dig mycket protein. Ang. sockerberoende så vet jag inget alls om det då jag aldrig direkt gillat godis men min lillasyster har varit REJÄLT sockerberoende och jag råder dig att gå in till henne och fråga, säg att du pratat med mig =) hennes blogg http://mybutterfly.blogg.se hon har oxå gått ner massa i vikt, börjat träna och slutat med allt godis =))

2010-09-24 @ 07:27:53
URL: http://akp.blogg.se/
Postat av: Lina

Hej.

Ja visst är hon helt fantastisk, hon är min stora idol!!



Jag har hela mitt liv varit extremt sockerberoende, och är det fortfarande, men just nu är jag "nykter". Jag har skrivet ett långt inlägg om mitt problem som du kan läsa här: http://mybutterfly.blogg.se/2010/july/en-gang-missbrukare-alltid-missbrukare.html



Men för att svara på din fråga så är det "enda" man kan göra att sluta! Är man sockerberoende så klarar man inte att ta en godis, en kaka eller bara en liten tårtbit, man måste sluta helt! En rökare kan inte bara ta en cigg nån gång ibland, det funkar inte, då fastnar man igen.



Hur fruktansvärt och hemskt det än är dom första dagarna/veckorna så är det så värt det! Jag låg största delen i sängen och grät och var förbannad för att jag var så godissugen i början, men sen vände det och jag började känna livsglädje och styrka igen.



Men det man kan försöka göra för att underlätta är att äta sig ordentligt mätt på mat. Jag äter LCHF och får därför i mig massa fett, vilket ger stor mättnadskänsla och jag håller mig mätt länge, inget blodsocker som hoppar upp och ner. Och det är ju inte bara godis som höjer blodsockret utan alla snabba kolhydrater gör ju det, så man kan ju minska ner på socker, pasta, ris, mjölprodukter m.m för att få en jämnare blodsockernivå = mindre sötsug!



Jag höll mig även borta från affären, min sambo fick handla, och skulle jag handla såg jag till att ta någon med mig så jag inte kunde köpa godis. Eller så handlade jag när jag precis ätit mat och var mätt och verkligen kände att jag var stark nog att låta bli godishyllan.



Sockerberoende är hemskt att vara, jag vet så väl hur du känner! Fråga gärna om det är nått mer du undrar.



//Lina

2010-09-24 @ 22:45:03
URL: http://mybutterfly.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0