Samtal 8

Samtal:

(Argt)Ja! Kan ni göra något åt brandlarmet. Det står och tjuter.
Okej, piper det till eller tjuter det konstant?
Näe, det piper då och då, har gjort så sen jag flyttade in, men nu tjuter det!
Okej, ditt namn? Telefon till dig?
XXXXXXXX

Och så behöver jag ditt lägenhetsnummer.
VARFÖR DÅ?!
För att vi har specifikt blivit tillsagda att ta det på just denna adress.
VARFÖR? Det låter ju som att man är misstänkt för något!!
Nej, vi tar alltid lägenhetsnummer, men på denna adress har vi fått specifika instruktioner inskrivna... Sen har du ju faktiskt redan sagt ditt namn...
Ah, fan! Bra tänkt!

Ohhh... I'm so clever! xD

Samtal 7 (delvis)

Vad heter du i efternamn?
XXXXXXXXXXX
Kan du bokstavera det?
...Ja, vänta lite... Jag måste skriva upp det först
.....


Klockrent! =D

Samtal 6

Felanmälan xx

-(Säger adressen direkt, inget hej, no nothing)
- Okej, vad är det för fel på hissen?
- Öh, man trycker på knappen, den kommer inte. Och sen, massa andra problem.
- Okej.. Vad för andra problem?
- Det kommer jag inte ihåg.
- Okej.. Men då skickar vi någon som kommer och ser över felet.
- Men när då?!
- Ja, så fort som möjligt.
- Jaha, idag eller om ett år?
- Ja du, har han mycket och göra så dröjer det ju ett tag, men han kommer så fort som möjligt.

Varför, varför, VARFÖR har folk behovet av besvara folk på det viset. Nej men visst, vi säger om ett år då, så har vi lite tid på oss. Dumdum.

xD

Samtal 5

-Felanmälan xxxx

-Hej, automaten är trasig och jag kan inte betala.

-Okej, vad är det för kort du använder?

-Ett xx kort.

- Men automaterna accepterar inte den sortens kort.

- Nähä? Men automaten är trasig!

- Ja, förvisso, men automaten accepterar inte den sortens kort ändå.

- Näe, men jag brukar ge pengar till folk här så betalar dom med sina kort.

- Ja, men nu är det tyvärr så att trots att automten inte fungerar, så försöker du betala med ett ogiltigt kort.

- Bla bla, fortsatt tjafs.

- Ett ögonblick, jag ska ringa till kundtjänst och fråga dom.

(Eftersom detta endast är ett callcenter är det inte vi som bestämmer, jag ringer kundtjänst och dom säger stenhårt nej till att h*n får stå)

- Ja, hallå, nu har jag talat med kundtjänst och dom *blir avbruten*

- Ja, men vet du vad, jag har faktiskt ett xxxx kort också.

- Okej... men varför sa du inte bara det från början...? (Nu hör jag i bakgrunden hur någon säger "vad är det egentligen för människa du talar med, h*n ska ju faktiskt vara serviceminded) varpå personen JAG pratar med svarar "jaa, det undrar jag också".

- Jag hör faktiskt vad ni säger.. (börjar bli lite störd) men hur som helst, för din kännedom så är det så att hade du endast haft xx kortet så hade inte fått tillåtelse att stå.

- Men jag brukar faktiskt ge pengar.

- Ja, men det är fortfarande inte JAG som bestämmer.


Vi kom inte så mycket längre med det samtalet, hon fick tillåtelse att stå och avslutade samtalet fortare än kvickt.

Det folk ofta inte förstår är att TROTS att man talar långsamt och säger JOUR, eller specifik FELANMÄLAN på just den grejen, så förväntar dom sig att dit dom ringer sitter ALLTID ordinarie personal, DAG som NATT.

Jag undrar hur det fungerar på deras arbetsplatser....

Samtal 4

- Felanmälan xx

- Arg människa: Hej, det är fel på er automat här, jag checkade in klockan xx och nu när jag ska checka ut så får jag ett till inloggningskvitto, DET HÄR ÄR JU RENT LIVSFARLIGT!

- Okej, om du kontrollerar raden med stjärnor och några siffror, och jämför med ditt kortnummer, stämmer dom siffrorna överens?...

-Ja, självklart! JAG har faktiskt bara ETT kort.

- Okej, men är du verkligen SÄKER på att siffrorna 123456 stämmer överens
med ditt inloggningskvitto? .. Mummel mummel, det är fel på automaten
mummel mummel.

...Okej men..(blir avbruten)

- Argt: Du! Jag får ringa tillbaka till dig, jag får väl testa en gång till
på den här automaten, men jag säger att det är den det är fel på!

- Okej, men är du verkligen säker....KLICK
...
(H*n la på i örat, det är tydligen jobbigt att erkänna när man själv
gjort fel.)

Samtal 3

Hej, vi ringer ifrån xx och har ett akut problem med hissen.
Okej, vad är det för fel?
Hissdörrarna delar på sig.
...Okej... Uhm.. Kan du beskriva det lite mer ingående?
Ehh, ja, alltså, vänta, jag måste fråga någon... (Bla bla i bakgrunden) Ja, men hur ska man säga, dom delar på sig! Dom går inte att få upp.
Så.... Felet är alltså att hissdörrarna INTE öppnas?
Ja! Dom delar på sig!




Mhmm...

Samtal 2

Min brandvarnare tjuter då och då
Ja, då måste man byta ut batteriet
Men det kan jag inte för jag är opererad i knät
Okej...
...Men min granne kom och monterade ned brandvarnaren och ställde den på Off, men jag kan själv inte byta batteriet, för jag har opererat knääääääät.

Ja, jo, det var ju jävligt relevant.

Samtal 1

Samtalet började med svordomar och avslutades med "Du är så Stockholmshård som man kan bli, eller hur?!"

Jamenabsolutvisstärdetså =D

En vanlig arbetsdag 1.

Jag arbetar på ett callcenter på ett stort företag i Stockholm, med allt möjligt mellan himmel och jord.
Fokus ligger givetvis på att alltid ha humöret på topp och bra kundservice.
Dock blir man förbannat less ibland på människor. Här kommer jag skriva ut diverse samtal mellan mig och olika kunder.

Jag kommer givetvis inte avslöja vilket företag jag representerar eller annan dylik sekretessbelagd information, utan bara skriva ut ungefär vad som sägs under samtalet och hur folk i allmänhet kan bete sig mot okända människor via telefon.

Tur att jag har kul under tiden i alla fall ;)

*När du talar med en idiot, se till att personen i andra änden inte gör detsamma*

Välkommen till min nya blogg!


RSS 2.0