Samtal 9

-XX Jouren det är NN
-Aaa, hej, kan någon ringa upp mig nu?!
-Nej, vi kan inte ringa upp dig, vad gäller saken?
-Aha, nähä?! Jag har faktiskt strömlöst och pengarna kommer ta slut när som helst. Ni får skicka hit någon!
-Nej, vi kan inte bara skicka dit någon, jag måste få prata med dig först.
-Men jag har inga pengar knappt på mobilen.
-Då får du försöka få tag på en telefon som du kan ringa på.

(Nu har hon slösat typ 2 minuter på att bete sig otrevligt iställt för att komma till saken, nödvändigt?)

-Näe, jag känner inga grannar här, men jaha, vad vill du veta då?!
-Har du kontrollerat dina säkringar?
-Ja!
-Vad har du för sorts säkringar?
-AMEH, det vet väl inte jag?!
-Nej, okej, men om du kollar på dom, hur ser dom ut? Är det vanliga vita proppar eller *avbruten*
-Näe! Det är såna här knappar.
-Okej, är alla uppe?
-Men ja!
-Även jordfelsbrytaren?
-Ja!
-Gjorde ni något speciellt när strömmen försvann?
-Kopplade in en lampa.
-Har ni kopplat ur den?
-Ja, det har vi!

-Har du någon elmätare hemma?
-EH?! NÄE, JAG ÄR INGEN ELEKTRIKER.
-Men det var inget ordentligt svar, har du någon elmätare i lägenheten?
-Lyssnar du inte på vad jag säger eller?
-Du sa att du inte är någon elektriker?
-JAHA, VAD SA JAG INNAN DÅ?!
-Det vet jag inte?
-JAG SA NEJ!
-Jaså, jaha, för jag tyckte du sa att du inte var någon elektriker...
-Näe, jag är ju inte det?
-Okej, så DET var svaret? (!!!!!!!)
-A!
-...Är du säker på att du inte har någon elmätare i lägenheten?
-JAG HAR INGEN MÄTARE HÄR.
-Dåså. (tar resterande uppgifter och meddelar att vi skickar någon)


-Så, du har bråttom säger du? Varför ödslar du då tid på att vara otrevlig, tjafsig och inte svara snabbt och koncist på mina frågor? Ibland undrar man ju.........-
Att folk inte inser att man inte kommer någon vart på att vara otrevlig.. Det borde väl säga sig självt?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0